Największa stacja na odcinku Strzelin - Kamieniec. Przed wojną stacja 2 klasy - 10 torów (3 główne, 2 ładunkowe, 5 bocznych odstawczych). Od stacji odchodziła bocznica do zakładów przetwórstwa spożywczego. Ruchem na stacji steruje się z dwóch nastawni "Zb" i "Zb1", które wyposażone są w urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją świetlną. Z nastawni wykonawczej obsługuje się także rogatki na przejeździe kolejowym. Na stacji dworzec z 1871 r. z zadaszonym peronem, podróżni odprawiani z dwóch peronów bez przejścia podziemnego, ponadto na stacji magazyn towarowy, szalet, budynek gospodarczy i mieszkalny dla pracowników kolejowych. Na stacji istniała kiedyś dwustanowiskowa parowozownia, jak również istnieje wieżę wodna i istniała możliwość wodowania parowozów. Po zachodniej stronie stacji plac ładunkowy z rampą boczno-czołową, a po stronie wschodniej - plac ładunkowy z rampą boczną. (moos - różne źródła)